El consejero de Fomento anuncia un área logística en Sakana

sakanakoahtrikez 1456152365123 Sakanako AHT Gelditu! Elkarlana | 2011-11-05 12:45

El consejero de Fomento Anai Astiz dió ayer comienzo a las obras del TAV en Cadreita, tal y como ya comentabamos aquí. Durante su visita a las obras, Astiz anunció que el objetivo del Gobierno de Navarra es contar con tres plataformas logísticas para mercancías en la Comunidad foral. A la ya prevista en Pamplona, se uniría el deseo de tener una más en la Ribera y otra en la zona norte, concretamente en la Sakana.

Sobre Sakana, Astiz declaró que "sería muy importante tener otra zona logística de mercancías. Estamos viendo que nuestros competidores -en referencia a otras regiones-, han definido zonas logísticas muy cercanas a Navarra. Todo el mundo sabe que van a ser núcleos que marcarán el desarrollo económico. Hagamos que la zona norte tenga su desarrollo, cuando estamos viendo lugares como la Sakana con problemas de deslocalización y frenazo de actividad", añadió.

Asi mismo, y en lo referente a la conexión con la Y vasca, Astiz afirmaba que tendrá que estar definida para octubre de 2012.

En este blog ya hemos analizado los problemas de las areas logisticas, que ocupan grandes extensiones de terreno y no generan apenas puestos de trabajo.

[Eguneraketa, azaroaren 10] Informazio geihago Guaxieko berri batean:

Garraiorako eta Logistikarako Nafarroako Agentziaren (GLNA) web orrian daude Irurtzun eta Altsasu inguruko logistika guneen bideragarritasun ikerketaren aurkezpenak (PDF formatuan). Ikerketa horiek hiru helbururekin egin zituzten. Alde batetik, gune logistikoa jartzeko inguru bakoitzerako kokapen egokia bilatzea. Bestetik, kokapen bakoitza funtzionalki diseinatzea eta bere bideragarritasun ekonomikoa zehaztea. Eta, azkenik, lehentasunak eta aurrekontu gaitasuna kontuan izanik denbora programazioa egitea. Bideragarritasun eta beharren ikerketak teknikoa egiterakoan “ez zen udal ordezkarien iritzirik jaso objektibotasuna bermatzeko”.  

Agentziak logistika gune guztien inguruko ikerketak egin ditu. Dokumentazioa eskutan, Nafarroako Gobernua izan beharko da zein logistika gune egiten hasten den. Hasiera batean 2015 eta 2025erako epeak markatzen baziren ere, egun bizi dugun ekonomia-krisiak Nafarroako Gobernuaren erabakian pisua izanen du. 

Irurtzun aldekoa
GLNAk Arakil inguruan garraiorako zerbitzu gune bat jartzea aurreikusi du eta horretarako 5 kokagune aztertu ditu. Aurreikusitako logistika guneak 45.500 metro karratu izanen lituzke, lehendik estimatutakoa baino 4.500 metro karratu gutxiago. Ibilgailuei zerbitzua emateko gunea (gasolindegia, aparkalekua, tailerra…) eta kamioilari eta turismoei zerbitzua emateko gunea (jatetxea, hotela, denda…) lituzke. Logistikarako erabil litekeen pabilioi txikiren bat ere egon daitekeela aurreikusten dute.

Altsasu ingurukoa
Burunda mendebaldean industria jarduera handia egoteaz gain, garraio eta logistikaren ikuspegitik oso garrantzitsua dela nabarmentzen du agentziak. Altsasu inguruan logistika gunea jartzeko bost aukera aztertu dituzte. Aukeratutako tokian bi fasetan eraikiko litzatekeen 253.000 metro karratuko gunea eraikiko litzateke. Haren kostua 58,2 milioi eurokoa litzateke. Aurretik 50.000 metro karratu handiago egitea aurreikusia zegoen.

GLNAko arduradunak logistika gunearen behin betiko kokapena aztertzen ari dira. Ondoren, udalez gaindiko plana egin eta onartu beharko litzateke. Horrek lur-sailak erosteko bidea zabalduko luke. Hirigintza plana etorriko litzateke ondoren eta, azkenik, lanak eginen lituzkete.


Utzi iruzkina: