AA eta hezkuntza: nahi gabeko ondorioak [2023ko txostena]
Adimen artifiziala (AA) ikaragarria da, bagenekien, baina pentsamendu kritiko batekin esperimentatu behar dugu, xehetasunez aztertuz, ondo ulertzeko zertarako erabil daitekeen eta nola egin onuragarria izan dadin. (Wayne Holmes, 2024) [1]
2023ko urrian, Wayne Holmesek (Oxfordeko Unibertsitatea) txosten bat argitaratu zuen Education Internacionalendako. [2]
Txosten horretan aztertzen du adimen artifizialaren egoera hezkuntzan: onurak eta balizko arriskuak identifikatu, baita irakasleen eta hezkuntzako sindikatuen rola aipatu ere, adimen artifizialarekin eta adimen artifizialaren inguruko irakaskuntzak justizia sozialaren eta giza eskubideen printzipioak errespetatze aldera. Hauek gakoak:
[1] Wayne Holmes: «Tenemos que identificar los problemas de la educación para solucionarlos con la IA». Las Provincias. (2024). https://www.lasprovincias.es/sociedad/educacion/wayne-holmes-identificar-problemas-educacion-solucionarlos-ia-20240510130351-nt.html
[2] Education International nazioarteko federazio sindikala da, eta mundu osoko hezkuntzako irakasle erakunde eta askotariko langile biltzen ditu. Doako, kalitatezko eta publikoki finantzatutako hezkuntza defendatzen du ikasle guztientzat, herrialde guztietan.
Iruzkinak
Utzi iruzkina: