Eraginkortasun eta kreatibitatea
Eraginkortasunaren
jaialdiak, publizitate kanpaina batek izan duen kalitatea neurtzen duela esan
genezake. Hau da, beronen eraginkortasuna neurtzen da. Bertan inbertitu
denarekin izan dituzten salmenten igoerak hartzen dira kontuan, nolabait
esatearren.
Kreatibitate
jaialdiak, agentziek antolatzen dituztela aipatu da klaseko blogean. Nolabaiteko
autopromozioa izan ohi da honakoa. Zenbaterainoko kreatibitatea daukaten
erakutsi nahirik, jaialdiak antolatzen dituzte, beraien buruei sariak emanez.
Baina eraginkortasun kanpainak ez dituzte agentziek antolatzen. Iragarleak dira
jaialdi hauek antolatzen dituztenak. Zergatik?
Ezin daiteke ukatu ez denik prestigiotsua eraginkortasunaren sari bat lortzea agentzientzat. Baina esan behar da iragarlearentzat ere oso garrantzitsua dela honakoa. Hau da, azken finean iragarlea da publizitate kanpainaren arduraduna. Bera da hasiera ematen diona, eta berau da dirua jartzen duena. Azken finean, beronek jarritako eta irabazitako diruaren arabera izango da kanpaina eraginkorragoa edo ez eraginkorragoa. Pentsa liteke sormen lana agentziarekin lotzen dugula beti ere, eta baita diruaren inbertsio eta irabazien banaketa iragarle do enpresekin. Horregatik, bakoitzak bere jardueraren inguruko jaialdiak antolatzen dituztela pentsa genezake. Labur esanda, eraginkortasun jaialdiak iragarleek antolatzearen arrazoi nagusia hori dela esango genuke.
Bi zerrenda hauek
ikusita, inbertsioak ez duela zertan eraginkortasunarekin harremana izan behar
ikus liteke. Hau da, eraginkortasun handiena daukaten iragarle asko eta asko,
ez dira inbertsio handiena egin dutenen artean agertzen. Caja Madrid da
eraginkortasunean txapelduna, baina ez zaigu agertzen inbertsiorik handienetakoa
egin dutenen zerrendan. Telefonika da publizitatean dirurik gehien inbertitu
duen iragarlea, baina eraginkortasun handiena izan dutenen zerrendan ez da bere
izenik. Beraz, diru asko inbertitzeak, ez du beti eraginkorra izatearen
ondorioa izaten. Renault, ING Direct, ONCE eta Coca Cola, inbertsio handiena
egin dutenen zerrendan agertzen dira, eta baita eraginkortasun handiena izan
dutenetan ere. Beraz, kasu hauetan, asko izan arren, ongi inbertitu dutela
dirua dirudi, eraginkortasunari dagokiozen behintzat. Beraz, inbertsio handiak
eraginkortasuna izaten lagundu dezakeen arren, ez du zertan horrela izan
(bestalde, gero eta diru gehiago inbertitu ahala, irabaziek handiagoak izan
beharko dute gastuari aurre egiteko).
Iruzkinak
Utzi iruzkina: