AGERRALDI PUBLIKOA
Goizeko 11:12etan, Irungo Renfeko geltokitik aldiriko trena hartu dugu
AHT Gelditu! Elkarlaneko kideok, eta prentsaurreko-parodia egin dugu
Irundik Oreretara doan tartean. Ekintza honen bidez, egitasmo
suntsitzaile honen inguruan dagoen informazio eza salatu naiz izan
dugu, eta behingoagatik, gelditu dezatela esijitu. Geltokiko buruak
AHTren bultzatzaile diren insituzio eta alderdien jarrera salatu du,
eta egitasmoak eragingo lituzkeen eragin kategarrien berri eman die
bidaiariei.
Bereziki Txingudi alde honetan eragin lazgarria du
garraioaren hazkundearen etengabeko logikak, eta hori ere salatu nahi
izan dugu. AHT logika horretan areagotzea dakar. Bukatzeko, herritarrei
jarrera aktiboa hartzeko deia egin dugu.
Honekin batera, ekintza honetako argazkiak eta agerraldiko
testua bidali dizkizuegu. Oreretatik Irunako bueltan, ekintza
errepikatu dugu, eta ederki joan da dena.
AHT GELDITU!
GURE ESKU DAGO!
TXINGUDIKO AHT GELDITU! ELKARLANA
Irakurritako komunikatua
Egun on denoi:
Ongi etorriak eta eskerrik
asko gurekin bidaiatzeagatik. Enpresa honetako ordezkari naizen aldetik
zuen ongizatearen erantzule ere banaiz, eta bidaia ona izango duzuela
espero dut.
Zuen
baimenarekin, Abiadura Handiko Trenaren eraikuntzari buruzko hainbat
kontu aipatuko dizkizuet. Izan ere, egitasmo horrek eragingo dituen
izugarrizko kalteak ezagutzeko eskubide osoa duzue, eta etengabe, funtsezkoa
den informazioa ukatzen ari digute.
“Euskal
Y” izeneko egitasmoak ez die erantzuten aldiriko zerbitzu honen erabiltzaileen
benetako interesei. Hiriburuen arteko bidaiak egiten dituztenei baino
ez die mesede egingo, eta bidaia guztien % 3 da soilik mota horretakoa.
Joan-etorrien %97 herri eta eskualdeen artean egiten dira. Ingurumenean
eta ekonomian hainbesteko kaltea onar al daiteke? Joan-etorrien %3 horrek
justifikatzen al du tamainako txikiziorik?
AHTren
ohiko erabiltzaileen soslaia bestelakoa da. Enpresariak, politikariak
eta enparauak izango dira onuradun nagusiak. Hortaz, gutxiengo batek
erabiliko duen azpiegitura erraldoia nahi dute eraiki, denon diruarekin,
eta sekulako kalteak eraginda ingurumenean. Gehiengoak beharrezkoak
dituen garraio zerbitzuentzako, berriz, eskas da inbertsioa. Horrek,
noski, badu bere isla kalitatean, maiztasunean, segurtasunean, etab.
AHTren
kostua ikaragarria izango da, 9.000 milioi €-koa. Ez izan inolako
zalantzarik gastu horrek aldiriko zerbitzu honengan eragin kaltegarria
izango duela. Garraio publikoak ez du diru iturririk izango urte luzeetan.
Era berean, aurreikusi dezakegu benetako premia sozialentzako gastu
publikoa nabarmen murriztuko dela, edo ez dela haziko beharren neurrian,
hezkuntzan, osasunean, etxebizitzan, gizarte laguntzan, etab.
Herritarrentzako
egiten dut lan, eta euren premiei benetan erantzungo dien zerbitzu publikoaren
aldekoa naiz. Benetako beharrizanei, orokorrei eman behar zaie erantzuna.
Egitasmoaren bultzatzaileek denon mesederako izango dela esaten dute,
baina epe motzeko interes partikularrak dituzte gidari. PSOE eta PNV
alderdiek erkidegoaren garapena ahotan dutenean, gutxi batzuk lurra
txikituz beste batzuen bizkar aberasteaz ari dira. Egundoko etekinak
aurreikusten dituzte, eta orain leial jokatuko dute babestu eta aupatu
dituzten eraikuntza enpresa eta harrobiekin. Negozio borobila baino
ez dute burutan, eta gainerakoak eurei bost.
AHT
bultzatzen duten alderdi eta erakundeen arabera, kamioi gutxiago ibiliko
da errepideetan, eta trafikoa arinduko da. Euren aurreikuspenen arabera,
eguneko 1.000 kamioi gutxiago ibiliko da. Beste behin ere, ezinbesteko
informazioa ezkutatzen digute. Biriatutik eguneko 10.000 kamioi pasatzen
dira, eta hazkunde maila honekin segituz gero, 2015ean, 15.000 pasako
dira. Horrela nekez arinduko da errepideetako trafikoa. Aitzitik, mugagabeko
hazkunde honek arazoak areagotuko ditu aurrerantzean, eta dagoeneko,
nahikoa kezkagarria da egoera. Gauzak horrela, zenbat AHT beharko lirateke
errepide bidezko merkantzien garraioa murrizteko? Ba al da nahikoa lur
horretarako?
Iinformazio
eza agerikoa da. Gure erabiltzaileek, eta, herritarrek oro har, ez dakite
deus AHTri buruz. Informazioa ematea erakundeei dagokie, baina
behin eta berriz ukatu egin digute eskubide hori. Berriki egindako ikerketa
soziologiko batek argi erakutsi du herritarren %1ek baino ez duela zuzeneko
informazioa jaso erakundeen aldetik. Baldintza hauetan herritarren
parte hartzea eta eztabaida soziala ezinezkoak dira, eta horren erantzule
dira egitasmoaren sustatzaileak, erakundeak zein alderdiak.
Ikerketa
horrek utzi du beste ondorio aipagarririk. Zenbat eta informatuago egon
(batez ere egitasmoa zalantzan jartzen duten taldeen lanari esker),
orduan eta nabarmenagoa da aurkako jarrera. Hainbat eta gehiago jakin
AHTk ingurumenean, gizartean eta ekonomian eragingo dituen kalteei buruz,
orduan eta nabarmenagoa da iritzi kritikoa.
Horregatik
guztiagatik, bidaiariok, ez izan aktore pasibo. Informa zaitezte, gaia
aztertu, eta har ezazue jarrera aktiboa. Denon esku dago erokeria gelditzea!!
Irunen, 2007ko ekainaren 23an
TXINGUDIKO AHT GELDITU ELKARLANA!!
Iruzkinak
Utzi iruzkina: