Feedback edo atzeraelikadura [digital eta ez sexista] hizpide
Zurrunbilo ederrean hasi dugu ikasturte likidoa? gaseosoa?
Besteak beste, handik eta hemendik bestelako ebaluazio "berrituaren" afera entzuten da ozen. Iritsi ote da "masiboki" gaiari heltzeko unea? Online hezkuntzan jarduera idatzien feedback edo atzeraelikadurari buruzko ikerketak gero eta argiagoak dira. Hauek gako batzuk:[1]
– Feedbacka (audioa, bideoa edo idatzia) emateko erabilitako kanal motak ez du eragin nabarmenik ikaskuntzaren emaitzetan (notak), ezta ikasleen gogobetetasunean ere. Baina, aldiz, ikasleek uste dute bideoaren bidezko feedbackak hurbiltasun handiagoa sortzen duela irakasle eta ikasleen artean eta elkarrizketa errazten duela.
– Ikasleei jasotako feedback-aren ondoren lana berriro entregatzeko aukera ematea edo berdinen arteko feedback-a sustatzea.
– Ikasleak rol aktibo batean alfabetatu digitalki jasotako feedbackarekin zer egin eta nola egin jakiteko.
Atzeraelikadura: ikasleak jasotzen eta erabiltzen duen informazioa, nora doan eta nola doan argitzen duena eta bere ikaskuntza-bidaian egingo dituen hurrengo urratsen berri ematen duena (Hattie eta Timperley, 2007).
Matrizea
Kontuz! Arreta jarri behar atzeraelikadura sexistaren saihestean ere: feedback parekidea sustatzeko, garrantzitsua da emakumeen gaitasunetan zentratzea, itxura bezalako ezaugarri estereotipatuetan oinarritu beharrean. Eraginkorra da lanaren emaitzekin eta lortutako helburuekin lotutako feedback-a ematea, emakumeek ustez dituzten ezaugarriak goraipatu beharrean, hala nola gozotasuna edo sinpatia. [3] Era berean mutilekin.
Iturriak:
[1] Roca, A. E. (2020). Feedback y educación online: la retroalimentación en el aprendizaje. Psicologia i Ciències de l’Educació. https://blogs.uoc.edu/epce/es/feedback-educacion-online-retroalimentacion-aprendizaje/
[2] Jatorrizko argitalpena: Brooks, C., Carroll, A., Gillies, R. M., & Hattie, J. (2019). A Matrix of Feedback for Learning. Australian Journal of Teacher Education, 44(4) https://doi.org/10.14221/ajte.2018v44n4.2 Australian Journal of Teacher Education-en baimenaz e-hizpiden itzulia eta argitaratua hemen: https://doi.org/10.54512/PSOK9612
[3] Bueno Saz, M. (2022). Sexismo con buena intención. Pikara Magazine. https://www.pikaramagazine.com/2022/07/sexismo-con-buena-intencion/
Iruzkinak
Utzi iruzkina: