San Gotardoko tunela

biodurangobhi 1456131655298 4. DBHko Zientzikaria | 2011-04-06 11:33

Munduko tren-tunel luze eta sakonena eraikitzen diardute Suitzako Alpeetan.

 

Suitzan Alpeetako San Gotardo mendiaren oinean hasten den tunelak, Zurcí eta Milanen arteko trenen zirkulazioa erraztuko du, ibilbidea relieve aldaketarik gabe utziz.

Horrela Zurich eta Milanen arteko tren bidaia, 4 ordukoa izatetik 2,5 ordukoa izatera igaroko da.

250km/h –ko abiadura izando duen trena San Gotardo mendiaren oinean desagertu eta minutu gutxira Alpeen beste aldean agertu ahal izando da. Alpeen azpitik igaroko den tunela 2018m-ko altitudean hasiko da, 57km-ko luzeera eta 2km-ko sakonera izando du, eta puntu batzueta 2400m-ko sakonera izatera iritziko da.

Espero da 2017- rako lurpeko tunel hau bukatuta egotea. Merkataritzarako garraiobide nagusia izango da Suitzan, eta urtero Alpeak zeharkatzen dituzten miloi bat kamioien lana ordezkatuko du. Aurreikusten da, San Gotardoko tuneletik 40 milioi tona merkantzia igaroko direla artero.

Suitzak 7,5 milioi inbertitu ditu tunela egiteko obran, eta guztira 80 milioi € behar izan dira lana bere osotasunean egiteko, kontuan hartuta egin behar izan diren ikerketa guztiak.

Tunela bukatzerako 25 milioi tona harri egongo dira bertatik aterata (Keopseko piramidearen 5 erreplika egiteko beste). Harri horretako asko Lucernako lakura botako da, eta kalitate oneneko harria tunelaren obran erabiltzeko porlana egiteko erabiliko da.


Tunela egiteko 15 urte behar izan dira, 2002 an hasi ziren lanak, eta momentu honetan 2000 langilek diardute lanean.


Utzi iruzkina: