PRH, Formazio Eskola
[Hik Hasi Aldizkaria, 126 alea, 2008ko martxoa]
PRH formazioak Nortasunaren eta Giza Harremanen gaineko trebakuntza eskaintzen du. Izan ere, hizki horiek gaztelaniazko Personalidad y Relaciones Humanas-en laburdura dira.
Pentsatzen eta ikasten ikasteko, komunikatzen ikasteko, elkarbizitzen ikasteko, norbera izaten ikasteko eta, egiten eta ekiten ikasteko tresnak eskaintzen ditu PRH formazioak. Beraz, curriculumak jasotzen dituen bost gaitasunak garatzeko tresna egokia izan daiteke. Ez da ikasleei eskaintzen zaien trebakuntza, helduei zuzendua baita, eta hezitzaileentzat eta irakasleentzat balio berezia izan dezake, ikasgelan aplika dezaketelako eta ikasleei curriculumak jasotzen dituen gaitasun horiek garatzen lagun diezaieketelako.
Norbera izaten ikasi, elkarbizitzen ikasi
PRH,
pertsonen, bikoteen eta taldeen garapen integralerako psikopedagogia
gisa definitzen da, eta psikologiaren korronte humanistaren baitan
kokatzen da.
André Rochais soziologo frantziarrak sortu zuen
60. hamarkadan eta pertsonen trebakuntza du oinarri. Rochais irakaslea
zen eta interes handia zuen metodo pedagogiko aktiboetan. Helduen
prestakuntzan aritzea erabaki zuen, horrek erakartzen zuelako eta bide
horretan ari zela, Freineten eta Montessoriren eragina jaso bazuen ere,
Carl Rogersen eragina izan zen nabarmenena. Rochaisek sortu zuen
sisteman Rogersen lau ideiok lekua dute:
1) Pertsonen
izatearen sakontasuna landu behar da. Bertan dago guztion alderdi
positiboa eta nortasuna osatzen duten pertsonaren ezaugarriak.
2) Norbera izatera heltzeko, norberaren senean konfiantza izan behar da.
3) Pertsonaren PRH eskemak dakiguna eta sentitzen duguna alderatzeko aukera ematen du.
4)
Besteei euren hazkundean laguntzeko PRH metodoak parekotasunak ditu
Rogersenarekin: pertsonarengan konfiantza duen laguntza harremana eta
bestearen hazkundea bultzatzeko ahalegina egiten duena.
PRH,
formazio eta ikerketarako erakundea Frantzian bertan sortu zen 1971n.
Egoitza nagusia Poitiersen dago, eta gaur egun, bost kontinenteetako 40
bat estatutan ditu ordezkaritzak. 250 bat prestatzailek 20.000 pertsona
inguru trebatzen dituzte urtero.
Prestakuntzarako baliabideak eskaintzen dituzte, guztiak pertsona gisa hazteko. Lau taldetan banatzen dute prestakuntza hori:
1) Norberaren ezagutza. Nortasuna eta horren funtzionamendua lantzen dira.
2) Taldeko bizitza. Taldeko harremanak lantzen dira.
3) Bikotea eta heziketa. Bikote harremanak eta seme-alaben heziketa lantzen dira.
4) Laguntzarako formazioa. PRH metodologian oinarritutako laguntza eskaintzen da.
Euskal
Herrian zortzi prestatzaile daude. Horietako bat da Arantzazu Loidi.
Hamabost urte pasatu dira PRHren berri izan zuenetik eta gaur egun
horretan aritzen da lanean. Arantzazuk esan digunez, ikastaroak 30
orduko ikastaro trinkoak izaten dira eta gehienez, 15 pertsonako taldeak
osatzen dituzte.
Autobehaketa da guztiaren oinarria.
Lanerako metodologia beretsua da beti: hasteko, norberak gogoeta egiten
du eta galdera batzuk erantzuten dira idatziz, ondoren taldearekin
partekatzen da esperientzia hori eta amaitzeko, prestatzaileak ekarpena
egiten dio pertsona bakoitzari eta taldeari. Horrek guztiak
autoaurkikuntza egiteko aukera ematen du. “Prozesua oso gidatua dago,
baina norberak egiten du bere buruaren azterketa eta aurkikuntza
prozesua”, esan digu Arantzazuk.
“Irakaslea izan edo
igeltseroa izan, prozesua pertsonala da eta metodologia beti berbera da.
Gai jakin baten inguruan norberak duen esperientzia aztertzen da eta
ondoren, gure ikuspuntuarekin alderatzen da. Gure metodologiaren
oinarria sentsazioak aztertzea da, sentitzen duguna aztertzen irakasten
dugu. Eta horrez gain, erabaki egokiak hartzen ikasteko metodoa ere
proposatzen dugu”, jarraitu du. “Aldaketak oso azkar ikusten dira
norberaren bizitzan. Gatazkak konpontzen soilik ez, horien zergatia
lantzen eta norbere gaitasunak kontziente egiten eta ondoren praktikan
jartzen ikasten da; bai harreman sozialetan, bai talde harremanetan,
harreman afektiboetan, seme-alaben heziketan…”, gaineratu du.
PRH
prestakuntzaren arabera, pertsona guztiek dute hazteko eta garatzeko
joera eta giza nortasuna positiboa da. Hazkunde pertsonal hori besteekin
elkarrekintzan egiten dela diote eta inguruak horretan laguntzen duela.
Hazkunde pertsonala eta nortasunaren garapena, inkontzientea dena
kontziente egitetik pasatzen dira.
Jarraitu irakurtzen
Jarraitu irakurtzen