kontsumismoaren itzala

komunikazioa 1456150559157 komunikazioa | 2008-06-05 23:07

Hainbeste gauza daude munduan dirua baino garrantzitsuagoak, baina zenbat  kostatzen duten!

(Groucho Marx)


Gero eta gizarte globalizatuagoak daude, eta eraginez urrutian dagoen herrialde batean egiten den akzio txiki batek itzeleko eragina sor dezake munduko beste herrialde batean. Sarritan entzun dira enpresa konkretu batzuek, giza baldintzak errespetatu gabe, nola bere produkzioetatik etekin handiak ateratzen dituzten. Batez ere, beraien giza baloreak ekonomian oinarrituak ez dauden herrialdeetan, “hirugarren mundua” deritzon horretan. “Lehen munduko” giza balore ekonomikoaz haiek konkistatu eta xahutu nahian, beraien enpresak eramaten dituzte herrialdeak gehiago pobretuz. Bertako jendeari lan baldintza gogor eta diru sari miserableak ordainduz. Produktuak herrialde garatuetan bertako prezioan salduz. Ez dago asmatzerik produktuen itzalean dagoen fitxa teknikoa. (Non egin den, zein baldintzatan,  enpresak dituen irizpidea, baloreak, non inbertitzen dituzten irabaziak…).



Utzi iruzkina: