Danobat-i udalak onartutako proposamenak Arriaga gune industriala baldintzatzen du.

eea 1456132042576 Elgoibarko Ezker Abertzalea | 2009-03-31 17:28

Elgoibarko Ezker Abertzaleak alegazioa aurkeztu dio Udalak onartutako Arriaga 1. sektoreko Hiri-antolamendurako Plan Bereziaren hasierako onarpenari.

Izan ere, etorkizunean egin nahi den gunearen 2.irtenbidea oztopatzen duela uste du, Danobaten eraikuntza berri hori hor kokatzen bada.


 

    Elgoibar 27-3-2009

 

Udaleko Hiri ordezkariari.

 

Danobat S.Coop-ak sustatu, LKS Ingeniería S. Coop redaktatu eta Udal honetako gobernu batzordeak aprobatu berri duen Arriaga 1. sektoreko Hiri-antolamendurako Plan Bereziaren hasierako onarpena dela eta, adierazi nahi dugu:

 

Lehena.- Arriaga 1 eta 2 sektoreek, Elgoibarko udalak 1992an onartutako Arau subsidiarioen barruan, baduela hasierako P.E.R.I. bat. P.E.R.I. hau, eskaera egin eta gero udal honek ez diguna erakutsi ahal izan.

 

Hau dela eta,  dokumentazio modura aurkeztu den P.E.R.I. horren 16. planoan oinarrituz (1993ko azaroan 4koa) ikus daitekeena zera da: 13(3), 14(5) y 15(7) eraikuntzen artean proposatzen diren hedakuntza erreformetan, 3 ibilbide azaltzen direla, bi barnekoak, bat 15(7) y 14(5) eraikuntzen artean, eta bestea 14(5) y 13(3) eraikuntzen artean, hain zuzen ere. Hirugarren ibilbidea, ordea, 13(3) eraikuntzaren kanpoaldetik, ekialdetik, doalarik.

 

 

Bigarrena.- 1996an onartutako P.E.R.I. berrian ikus daitekenez, diputazioko web orriko argazki aereotan begira daitekeena, (http://b5m.gipuzkoa.net/url5000/es/Z_16285/PUBLI_FOTO, e 07-Fotograma 1961, 1997ko apirilekoa (ap07f1961.jpg) eta 09-Fotograma 6512, 2001eko apirila-maiatza (hp09f6512.jpg)), 13(3) eraikuntzaren zabalkuntza, G1 hedapena bezala azaltzen dena, eginda dago jadanik. Baita ere ikus daiteke, beste bi hedakuntza berri agertzen direla, kolore zurizko irtenguneak, egitura metalikoen gainean egindako plataforma eran, G1 eraikuntzari kanpoaldetik loturik daudenak. Hedakuntza hauek, ez dira P.E.R.I.an agertzen, eta P.E.R.I. horretan bai agertzen den ibilbidea (13(3) eraikuntzaren kanpoaldekoa desagertarazi egiten dute.

1996ko hedakuntza erreforma horretan ekialdeko hedakuntza hau G1 bezala agertzen da.

 

Hirugarrena.- Elgoibarko udalak 1992an onartutako arau subsidiarioetan, zehazki urbanizazio arauak deituriko atalean, 18.artikuluan, bide sareari buruz zera dio:

 

 

18. artikulua.- Bide Sarea

Hiriztatu beharreko area berrietan egin beharreko barne bideek izan beharko dituzten ezaugarriak, eta hiriko alde desberdinak edo hiriarteko errepide sarearekin lotzeko lehenik dauden edo burutuko diren kanpokoetan ondorengoak izango dira  gutxienez:

 

                                                                        Kanpoko bideak                   Barne Bideak           

               lotuneetarako                     area berrietarako

              _____________                ____________________

                                                Lehen mailak   bigarren mailak

                                         

Galtzadaren gutxieneko zabalera                  8 mts                           7 mt               6 mt

 

Espaloien gutxieneko zabalera**               2,5 mt                        2,5 mt             1,5 mt

 

Bihurgune zirkularren gutxienezko errdio      50                                        25                                25  

 

Sekzioarteko gutxienezko barne erradioa         9                                          9                     6

 

 

(*) Area berrietako barne bideetan, bere garrantzi erlatiboaren arabera, bereizketa egiten da lehen mailakoen eta bigarren mailakoen artean.

(**) Espaloien edozein sekziotan oztoporik gabeko (zuhaitzak, bakuloak, etab,) 1,80 metrotako gutxieneko pasabidea beharko da. Honen arabera, beharrezko neurriak hartu beharko dira elementu horiek jartzerakoan (argitzeko hormetako besoak, etab.) neurri osoa neurri horren parekoa edo zertxobait handiagoa denean.

Nolanahi ere, baldintza horien ezarpena kasu bakoitzeko ezaugarrien menpe egongo da, eta horietakoren bat betetzea salbuetsi daiteke ondorengo kasuetan:

Arau hauetako antolaketa planoetan horrela ezarrita dagoenean.

Bide hori modu berezian konpontzeko bidezko arrazoiak egoera jakin batean elkartzen direnean.

 

Hau irakurri eta gero, DANOBAT S.COOP.ak aurkeztu duen Arriaga 1. sektoreko Hiri-antolamendurako Plan Berezian, 5(14) eta 4, eraikuntzen artean, eta 6(H) eta 4(G2) eraikuntzen artean, suteen aurkako arautegia dela eta, proposatzen den erdiko ibilbideak, edo 3 metroko “erretiroa” egiterakoan, aipaturiko arautegira egokitu beharko litzatekeela iruditzen zaigu, ez delako aurkeztu normatiba hau ekiditzeko justifikaziorik.

 

Gainera, aldaketa honek, gaur egun 5(14) eta 3(13) artean dagoen ibilbidea konpentsatu beharko lukeela iruditzen zaigu, hau bestearen neurrira zabaldu eta berdinduaz. Izan ere, jadanik aurretik egindakoarekin, aurre ikusita zegoen 8mtr-ko kanpo ibilbidea deuseztu egin zuten, G1 hedakuntza eta beste legalizatu gabeko hedaketak egin zituztenean.

 

 

Laugarrena.- Bestalde, Industriarako Hiri Zoruko Arriaga 1 sektorearen eremuan, 4. atalean, argiki esaten da:

 

“Birzatiketa proiektua beharko da, eta hiriztaketarako beste proiektu osagarri bat. Industri eraikuntzen Araudi Orokorrari  egokituko zaio, eta bereziki, Hiriztaketa Obren Harrerari”.

 

 

Hau horrela, HIRIGINTZ ARAUDI OROKORREKO INDUSTRI LURZORUKO ERAIKUNTZAren atalean, 64. artikuluak –lerrokadurak eta sestrak- dio:

 

“Hirigintz fitxetan eta onartutako Plan Partzialetan adierazitakoak izango dira. B.B.P.B.etan horretan bertan gorde beharko dira adierazitako lerrokadura eta sestrak, horiek zertxobait Alda daitezke, beti ere arrazoizkoa iritziz edo gune publikoak hobetzen badira”.

Espaloitik fatxaden edo eraikinen lerrorainokoa gutxienezko distantzia 6 metrotakoa izando da gutxienez”.

 

6 metroko gutxienengo distantzia hori, ez da, horrez gain, betetzen 3 mtr-ko “erretiro”arekin, Udal Arkitektuak txostenean adierazten duen bezala.

 

 

Bosgarrena.-.

 

Azken hamabost urteetan poligono honen jabeek - Hiri Antolakuntzarako Plan Berezi honen bultzatzailea den Danobat S. Coop. Enpresa barne-, udaletxeari eta foru aldundiari egindako eskaerei lotzen bagatzaizkio,

Eta, aldi berean, poligonoaren jabe hauen nahiaz, Eraiki S.L enpresako Eduardo Satostegi Munduate bide ingeniariak egindako txostenari (1992-03-09) lotzen bagatzaizkio, non azpimarratzen duen poligono honek duen sarbide bakarraren arazoa, jakinik gainera gaur egungo Bilbotik Donostiarako trenbidearen azpiko bideak arazoak izando lituzkeela galiboaren hedakuntzan –jakinik gainera, pasabide hori Azkoitiatik datorren errepidea bukatzen den errotondatik 100 mtr eskasera dagoela,

Horrez gain, eskaera horietan nahiz txosten horretan azaltzen den bezala, lan orduetako ematen diren kotxe arazoei aurre egiteko beste irteera bat gomendatzen dela ikusiz gero,

 

Eta azkenik, Danobat S. Coop. enpresak aldaketa honi buruz egiten duen argumentazioa gehitzen badiogu, hau da, makineria handiagoa eraikitzeko garriera handiago bat beharko lukeela, 11 metrotakoa, hain zuzen ere, eta jakinik, arazoak dituela gaur egongo pasabide ohikoarekin,

 

 

Gure iritzia da, hasierako proposamenari jarraiki, G(4) eraikuntzarentzat proposatzen den tokia, alienatu gabe, eta Arauetan aurrikusten ziren bi ibilbideak kenduaz, etorkizunerako aukerak -bigarren irteerarena, alegia-, erabat mozten dituela.

 

 

Hausnarketa honen ondorio bezala adierazi dituguna legazioak onartuko direlakoan,

 

 

sinadura

 


Utzi iruzkina: