Nire gauzak eta ni

IKO ikaslea Mondragoneko Unibertsitatean. Julen Higuera

Iratzargailuaren soinua. Ohetik lasai lasai altxa eta mugikorrean ordua begiratu. Hamarrak. Kaka zaharra.  Lo geratu nintzen. Berandu klasera. Nire ikaskideekin hitz egiten egon nintzen klasean egindakoaz. Oso debate interesgarria zabaldu zela esan zidaten, pena bat, debateak asko gustatzen zaizkit. Debateak asko gustatzen zaizkidalako nire ikaskideekin hasi nintzen nazionalismoaren inguruan hitz egiten. Bi nazionalismo mota bereizten ditut: alde batetik, nazio sentimendu eskuindarra, eta bestetik, nazionalismoa talde sentimendu ezkertiar bezala. Laburtuz, eskuineko eta ezkerreko nazi...


Gehienek toki hedabideei buruz egin dute haien lana. Goiena,…. denak daukate komunean hasiera oso gogorrak izan zutela. Baina aldaketen bitartez gutxinaka eboluzionatzen joan dira. Aipatzekoa da TeleBilbao edo besteek dituzten ezdakitzenbat ikusleen zergatia, erderazko edukia eskeintzen dutelako; baina noski, finantziazio pertsonalek ematen diete dirua, askok ez dakite euskaraz, nola biziraun finantziaziorik gabe? Zeri eman garrantzia, euskerari edo existitzeari? Izan edo ez izan, hor dago koxka. Azkenik, komentatzea Eginen kasua. Estatu demokratiko batean horrelako zapalkuntzak ona...


Internetaren sorrerarekin batera, postmodernismoa deritzogun ideologia garatu zen. Modernismoarekin alderatuz, postmodernismoa modernitate likido bezala definitu dezakegu; kultura, politika, etika,. mugimenduan daude, ez dira modernismoak aipatzen zituen egi absolutuak existitzen, kontzeptuak aldakorrak dira; klasean hainbestetan aipatu zen harritik, area izatera pasatu gara. Testuinguru hiper-teknologizatu honetan dena doa azkar, bai teknologia bai sozietatearen eboluzioa. Eboluzioa. Teknologiarekin batera eboluzionatzen gara. Internet-ek eboluzio hori mila bider azkartu zuen. Gaur egun k...


La ola filma jarri ziguten gai hau jorratzeko. Hainbeste maite dudan zinema alemaniarra. Pelikula hau ikusi eta gero sortu behar zen debatea sortu zen klasean. Pelikula hau askotan ikusi dut, beti pertsona desberdinekin, eta gehien gustatzen zaidana filma amaitu eta gero edukitzen ditugun elkarrizketak dira. Klaseko debatean gauza askotaz hitz egin genuen. Totalitarismoak, demokrazia, talde bateko partaide sentitzea,. Baina atentzioa gehien piztu zidana adierazpen askatasunaz egin genuen gogoeta izan zen. Noiz hasi eta noiz amaitzen da adierazpen askatasuna? Besteen askatasuna urratzen dug...


Iñaki Gomezi egin genion elkarrizketa. Donostiara mugitu ginen bertan dagoen Irusoineko egoitzan hitzordua geneukalako. Behin elkarrizketa egin eta gero, eta oraindik edukia garatu gabe geneukanean, nire sentsazioa izan zen Euskal Herriko zinema oso egoera latzean dagoela. Argi dago eboluzio bat egon dela, baina oraindik asko dago egiteke. Nik zineman egin nahi dut lan etorkizun batean, beraz, honek zuzenki eragiten dit. Nork daki, agian aurtego Ikus-entzunezko ikasleok izango gara euskal zinema mundu mapan jarriko dugunak. Ala ez.


Nire taldeari tokatu zitzaigun aurkezpen hau egitea. Salo o le 120 giornate di sodoma  filma italiarra jarri genuen. Pelikula hau zoragarria da niretzat; faxismo eta boterearen kritika izugarria egiten duelako. Jada aurkezpenean azaldu nuen zergatik zen pelikula hau hain ona, ez dut berriz errepikatuko hemen. Baina badakit pelikula ikusteko zaila dela. Ez da pelikula konbentzionala. Oso gogorra da, eta sekuentzia batzuk min egin diezaioke ikusleari. Jeneralean,pelikulaikusietagerobitaldetanbanatukonukeklase:aldebatetik,superfitzialarekingeratuzirenak,eszenagordinetanazkagarriekinbaka...


HUEZINEMA Mondragon Unibertsitateko 4.mailako ikasleek antolatuko zinema festibalera joan ginen klasera joan ordez. Benetan polita dela horrela iniziatibak edukitzea. Zinema maitatzen dugunontzat luxu bat da. Batzuk, ni barne, Ikus-entzunezko Komunikazioan gaude zinema ikasi eta egin nahi dugulako, beraz festibal honetara joateko posibilitatea luxu bat da guretzat. Kazetaritza, nahiz eta interesgarria iruditu, pixka bat astuna egiten zait, beraz, horrelako gauzak egiteko posibilitatea edukiko dugula ikusteak asko motibatzen nau. Klaseko batzuk, gainera, Vertigo sarietan epaimahaia osatu ge...


Argazki kamera 1826 urtean Parisen agertu zen, Ntèpce frantsesaren eskutik. Ez da 1842. urterarte teknologia berritzaile hau Euskal Herrian sartzen dela. Hortik aurrera, hainbat aldaketa eta eboluzio eduki du tresna honek. Aipatzekoa da Lumière anaiek 1903. urtean koloretako plakak patentatu zituztela (tipo hauek zinema iraultzatzeaz gain koloreko argazkiak ateratzeko lehenengo pausuak eman zituzten ere). Baina nola lotzen dira argazkiak sozialismoa bezalako ideologiarekin?. 1880. urtean egunkariek haien orrietan argazkiak sartzen hasten dira. Erlazioa? Argazkiak, irudiak, te...


XIX.mendean telefonoa sortu zen. Lehenik sare txikietan bakarrik funtzionatzen zuen, geroago zabalduz joan zen nazioartekoa bihurtu arte. Deszentralizazioa eta globalizazioa ekarri zituen ondorio telefonoak. Baina kuriosoena, emakumeek telefonoarekin zeukaten erlazioa irudi zait. Telefono konpainietan gehienak emakumeak ziren (telefonoa erabiltzeko operadore bati ezdakitnorekin jartzeko eskatu behar zenion). Badirudi oso lanpostu merkeak eta lan baldintza txarrekoak zirela, baina lanpostu ugari sorrarazi zituen honek. Teknologia aurrera joan ahala, telefonoak automatizatu egin ziren eta ema...


Lehenengo egunean gure lana egiteko enpresa bilatzen hasi ginen. Asko ziren geneuzkan posibilitateak, irratiak, telebistak, egunkariak, baina nire taldeak eta nik, argi geneukan lehengo momentutik; zinema ekoiztetxe bat. Lehen momentutik Irusoin  ekoiztetxea aukeratu genuen, bigarren egunean, informazioa biltzen hasi ginen. Bagenekien, eta irakasleek horrela esan ziguten lana planteatu zuten egunean, ekoiztetxe baten inguruan informazio gutxi aurkituko genuela eta lana egiteko arazoak edukiko genituela. Ez zitzaigun inporta. Zinema maite dugu, eta zinemaren inguruan irakurri eta ikasi ...



Julen.Mondra