Ya no vamos a tener sólo trenes de Renfe.


Abiadura Handiko Tren batek itxuraz eta gutxieneko segurtasun neurri batzukin funzionatzeko, inbertsio diru kopuru itzelak behar ditu eta ohikoa dugun trenbide zerbitzu publikoaren gainbehera dakarrela esaten badugu ez gara oso oker ibiliko.

Zentzu horretan, gai hau jorratuz Menéamen azaldu den berria jartzen dizuegu irakurgai.

Ya no vamos a tener sólo trenes de Renfe.


Ziur egon zaitezte, Lakua inguruan dabilen batek baino gehiagok dagoeneko pentsatu duela ETSren bitartez "gure Euskal Trenbideak" kudeatzea.
"Autogobernuan beste pauso bat" aidanez.

Edo AHTaren "potaje" guzti honetan gure Nuriak zeozer pintatzen duelakoan zaudete? Ja!!

                    

Eurokeria

Eurokeria 2006-12-28 16:01 #1

Esto ya viene de lejos no es nada nuevo.<br /><br />Actualmente no sabría definir que es exactamente Renfe. Yo tengo colegas que eran de Renfe y ahora son de ADIF, que me cuentan que las estaciones también pertenecen a ADIF como bien nos recuerda su spot publicitario que salía hace un tiempo en la tele.<br /><br />Cercanías es una empresa autónoma dentro de Renfe y así largo recorrido y regionales. Lo de la privatización lo comentaba también hace un tiempo la asamblea que nos puso sobre la pista de que Eusko Tren quería o ya lo ha hecho hacer lo mismo para acceder al alquiler, o como se lo hagan, de las vías de Irun-Gasteiz por ejemplo. También están, como comentaban en el enlace, Continental además de Alsa. Por no hablar de las mercancías que eso si parece estar medio o completamente privatizado hace tiempo.<br /><br />Culturilla a saber :-)<br /><br />La cosa está clara es como la telefónica, primero nos la cargamos, empieza a dar un mal servicio y luego se privatiza a la baja y de<br />rebajas aduciendo que lo privado es la salvación y la solución a tan mal servicio, entre otras cosas. <br />Yo uso Renfe cercanías y cada día el servicio está peor. Estas navidades hasta han reducido un montón de frecuencias sin motivo alguno.

segapoto

segapoto 2006-12-28 22:00 #2

Pues sí, desgraciadamente parece que la jugada va por donde apuntas, Eurokeria.<br />

Xabier

Xabier 2007-01-02 12:11 #3

Hau ez da batere berria. Gauza jakina da "Euskal Y-an" RENFE-ren trenak (Media Distancia delakoak eta AVEak abiadura mantsoan, TGVak Hendaiatik Bordelera bezala) eta Euskotren arituko direla (ez noski Donostiatik Bilbora doazen UT200ak).

segapoto

segapoto 2007-01-02 21:30 #4

Xabierri:<br /><br />Hori horrela izanda, alegia, ETS, Eusko Trenbideak edo dana delakoak, kudeatuko lukela sare berri hori, galdera bat: <br /><br />Bailaretako komunikazio gabeziak konpondu gabe, ikusi Debagoiena nola dagoen bestela, nolaz hasten du administrazioak 6.000€ miloiko lan bat? Alegia, aurretik dagoen arazo bat konpondu aurretik, AHTa hasten dute. Luxu Kuwaitiarra iruditzen zait. Susmoa dut hauteskundeak gainean ditugulako dela.<br />&nbsp;<br />Une honetan zerbitzu publikoak jasaten ari diren pribatizazio bidea jarraituko luke ziurrenik Y-aren kudeaketak. Ikus bestela Gipuzkoako helduen egoitzekin gertatzen ari dena (Tolosako Gerontologikoa kasu nabarmena da), herrietako polikiroldegiekin eta makina bat beste adibideekin. <a href="http://www.noticiasdegipuzkoa.com/ediciones/2006/12/16/sociedad/gipuzkoa/d16gip10.415768.php">Artikulu hau</a> esaten diatenaren adibide bat dek.<br />Alegia, azpiegiturak diru publikoz eraiki eta enpresa pribatuak kudeatu ditzatela, hori da gure administrazioek jarraitzen duten politika.<br />Ta zuk ni bezain ongi dakizu saltsa horretan zein ongi murgiltzen diren trapitxeo, komisio eta alderdien finanziazio ilegalak. Bakoitzari berea.<br /><br />Y-aren potaje honek bide berdina jarraitzea nahi dute gure politikariek... %0,5 baino izango ez balitz ere komisioetan alderdiek jasoko luketena... 6.000€en %0,5a asko dek gero!<br /><br />

Xabier

Xabier 2007-01-03 10:33 #5

<p>ETS eta Euskotren bi organismo guztiz ezberdinak dira. Lehenengoak azpiegiturak kudeatzen ditu (EAEko ADIF moduko bat) eta bigarrengoa trenbide operadore bat baino ez da.</p>

<p>Hau da, ADIF eta ETSk trenbide bat eraikitzen dute (kasu honetan "Euskal Y-a") eta gero trenbide hori operadore ezberdinei alokatzen die: RENFE, Euskotren, eta sortu daitezkeenak (Continental Rail, Alsa Rail, etab).<br />Burdinbideen pribatizazioa bertan dugun zerbait izanda, paralelismo egokiena autobideena litzateke: ETS autobideak eraikitzen dituen enpresa litzateke eta RENFE edo Euskotren hau erabiltzen duten autobus konpainiak.</p>

<p>Deba Goieneko garraio publikoaren egoera kaxkarrari dagokionez, honen konponbideak ez du zerikusirik "Euskal Y-arekin". "Euskal Y-a" hiriburuak eta distantziak luzeak lotzeko da; Espainiako Gobernuaren konpetentzia eta berak ordaintzen duena (Sustapen Ministerioak ez du Vasco-Navarroa berriro jartzeko euro bat ipiniko).<br />Deba Goieneko garraio publikoaren arazoa Eusko Jaurlaritzaren arazoa da, eta berak konpondu eta ordaindu beharrekoa: hor dago tren-tram egitasmoa adibidez.</p>

segapoto

segapoto 2007-01-03 23:14 #6

Bai, badakit AHTa ez dela Debagoienak izan ditzazken garraio arazoak konpontzeko tresna, bere funtzioa ezberdina izango litzake. Nire galdera/kezka beste ildo batetik doa, alegia, arazo hori ORAIN izanda, nolaz hasten diren beste "potaje" honekin aldiz.<br /><br />Zure bloga aurreko astean kasualidadez aurkitu nuen ta... redios, informazio ona daukak. Zentzu horretan, dagoeneko <a href="http://sindominio.net/ahtez/files/ahtez/informe.pdf">dokumentu honen</a> berri izango dekelakon neok. EHUko irakaslea deken Roberto Bermejo txosten ekonomikoa dek. Bazpare eskuratzen diat.<br /><br />Laburbilduz, dagoeneko ohartu zaren bezala, AHTren aurka nago. Baina AHTren alde egongo den hiritar batek ez du, nire ustez, AHTren alde egoteko arrazoirik edo hobeki esango dut, informaziorik jasotzen administrazio publikotik.<br />Marketing kanpaina polit bat baino besterik ez. <br />

patxi

patxi 2007-01-31 17:51 #7

<p>kaixo! </p>

<p>Os escribimos para informaros de las "jornadas contra el capital" que se van a realizar en el Gaztetxe de Beasain durante todo el mes de marzo, en las cuales dos semanas iran destinadas a la lucha contra el TAV y grandes infraestucturas. </p>

<p>Sabemos que vais a relizar vosotras tambien actividades en Marzo. Estaria bien organizarnos para que no coincidan las charlas o actividades y así poder estar en todo . Nosotras todabía no tenemos concretadas las fechas, si vosotras si las teneis os dejo mi email para que nos lo comuniqueis cuanto antes mejor.</p>

<p>En nuestras jornadas las dos ultimas semanas queriamos hacer un taller de chapas contra el TAV para sacar dinero para los abogados y procuradores que nos defenderan tras la concentracion-colapso que se realizo en Beasain y que a dos de nosotras se nos imputan delitos de "desobediencia grave" y "atentado a la autoridad" . tambien vendran gentes del colectivo "solidarias con Itoitz" para hacer un taller de resistencia a grandes infraestucturas, tambien queriamos proyectar unos videos de acciones que se han realizado&nbsp; ultimamente en euskal herria y ademas teniamos pensado meter en el cartel el concierto que estais organizando vosotras . </p>

<p>El Martes que viene me he comprometido a ir a la asamblea para hablar de todo esto pero si ya teneis actividades confirmadas nos gustaria que nos las hicieseis llegar a traves del email para poder ir atando nosotras las nuestras.&nbsp;</p>

<p>&nbsp;A parte&nbsp; la primera semana estara dedicada a la especulacion urbanistica y la mafia inmobiliaria y&nbsp;&nbsp;la segunda a las carceles del capital y sus presos. </p>

<p>&nbsp;OSASUNA TA ASKATASUNA ! </p>

Goierriko AHT Gelditu! Elkarlana

Goierriko AHT Gelditu! Elkarlana 2007-01-31 23:53 #8


Utzi iruzkina: