Ohiturak berriro ere

garaigoikoa 1456132721854 Garaigoikoa | 2016-05-19 09:10

garaigoikoa 1463577794397

Hiznet-eko ikerketa lanen gordailua behin baino gehiagotan goraipatu dut. Altxorrak gordetzen ditu. Gaur horietako bati egingo diot leku blogean. Amets Menikak hizkuntza-ohituren aldaketaren inguruan ondu du bere ikerketa-lana. Handik bi zatitxo ekarri ditut hona.

Ohitura bat aldatzeko Amets Menikak hiru elementu behar direla dio:

  1. Determinazioa: Ohitura berri bat gureganatzeko edo dagoeneko gureganatuta dugun bat alde batera uzteko, ahalik eta determinazio handiena izan behar dugu. Gogotsu ekin behar diogu eta helburura iristen lagunduko diguten zirkunstantziak kateatu behar ditugu. Gure bide berria bideratuko duen kontestu bat sortu behar dugu eta gure ohitura zaharretara bultzatuko gaituzten egoerak ekidin. Gure erabakia behar beste laguntzekin inguratu behar dugu. Gure ohitura zaharretatik aldentzen garen egun bakoitzak norabide berrian jarraitzeko indarrak emango dizkigu.
  2. Diziplina: Ezin diezaiokegu salbuespenik onartu gure buruari ohitura berria benetan gureganatu dugun arte. Atzera emandako pausu batek aurrera emandako asko desegin ditzake. Prozesuaren jarraipen eta erregulartasuna da gakoa ohitura guregan automatizatzea lortu ahal izateko. Desio bat elikatzen ez badugu, uste baino azkarrago hiltzen da gosez.
  3. Motibazioa: Eskaintzen zaizkigun aukera guztiak aprobetxatu behar ditugu gureganatu nahi dugun hori praktikan jartzeko. Hasieran, ohitura hori garatzea baino, gure barnean erreakzioak sortzea da helburua, gure garunari jarrera berria helaraziko dioten ebazpen eta xedeak sortzea.

Honako hau ere esaten du:

Ohiturak aldatzea ez da beti gure erabaki askea izaten. Puntu honetan aipatu beharko genuke pertsuasioa. Gure jarrerak aldatzea helburu duten milaka mezu pertsuasiboz inguratuta bizi garela ezin uka dezakegu. Batzuek, dena dela, beste batzuk baino gehiago eragiten dute gure pentsamenduan. Mezuaren eraginkortasuna nolakoa, halakoa izango da gugan duen eragina. Iturria, edukia, kanala eta kontestua bezalako faktoreek ere eragin zuzena dute mezuaren arrakastan, baita pertsonaren adinak, sexuak, lanpostuak eta bestelako ezaugarriek ere.

Bestalde, ukaezina da, gizarte batean bizi den espezie bat garen heinean, gure bizirauteko arrazoirik garrantzitsuena ingurunearen hautemate egokia egitean eta aldatzen diren baldintza horietara egokitzean datzala. Horregatik, hautemate soziala ere kontutan izateko puntu bat litzateke.


Utzi iruzkina: